(1) EKİP ve DYS Koordinatörlüğü faaliyetlerini Genel Müdür Yardımcılığına bağlı olarak yürütür.
(2) EKİP ve DYS Koordinatörlüğünün birimleri şunlardır:
a) DYS ve e-İmza Birimi,
b) Entegre Kurumsal İşlem Platformu Birimi.
(3) EKİP ve DYS Koordinatörlüğü görev ve yetkileri şunlardır:
a) Bakanlık bünyesindeki Entegre Kurumsal İşlem Platformuna (EKİP) ve Çekirdek Kaynak Yönetim Sistemine (ÇKYS) mevzuat değişikliklerinin ve kurumsal kaynak planlama süreç analizlerinin yansıtılması ile güncellenmesi aşamalarıyla ilgili faaliyetleri yürütmek,
b) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşlarında Doküman Yönetim Sistemi (DYS) ve e-imza kullanımını sağlamak,
c) Mevcut yazılımların geliştirme, bakım, destek, güncelleme ve uyarlama sürecini yönetmek ve kontrollerini yapmak,
ç) Mevcut ve yeni projelerin işlerliğini sağlamak,
d) Ulusal ve uluslararası ilgili paydaşların düzenlediği eğitim, kongre, seminer, konferans, çalıştay vb. etkinliklere katılmak ve gerektiğinde etkinlikler düzenlemek,
e) Geliştirilen veya temin edilen yazılımların eğitim materyallerini hazırlamak veya hazırlatmak,
f) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.