Standart ve Akreditasyon Dairesi Başkanlığının görev ve yetkileri şunlardır:a) Yazılım geliştirme standartlarını belirlemek, geliştirmek ve güncellemek, b) Sağlık, idari ve mali veri setlerinin geliştirilmesine ve güncellemesine yönelik çalışmalar yapmak, c) Sağlık Kodlama Referans Sunucusunda (SKRS) tanımlanan kodlama ve sınıflandırma sistemlerinin geliştirilmesi ve güncellenmesine yönelik çalışma yapmak, ç) Mevcut yasal düzenlemeleri temel alarak sağlık alanında bilgi paylaşımı politikaları oluşturmak, d) Cihaz ve sistem entegrasyon standartlarını belirlemek, cihazlar ve sistemlere ilişkin entegrasyon katsayılarını tespit etmek ve yayımlamak, e) Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi (SBYS) yazılımlarının geliştirilmesine yönelik ilgili paydaşlarla eğitim, kongre, seminer, konferans, çalıştay vb. etkinlikler düzenlemek ve düzenlenen etkinliklere katılmak, f) SBYS yazılımı üreticilerinin kayıt, tescil, denetim ve yetkilendirme süreçlerini ve bu alanda üretilen uygulama yazılımlarının akreditasyon süreçlerini yönetmek, g) SBYS üreticileri ve bu üreticiler tarafından üretilen SBYS yazılımlarının standartlara uygunluğunu denetlemek veya denetlenmesini sağlamak, ğ) Görev tanımlarına giren konularda, ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile iş birliği çalışmalarını yürütmek, h) Sağlık bilişimi hukuku ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatın takibini yapmak, mevzuat geliştirmek, kişisel verilerin gizliliğinin, güvenliğinin ve mahremiyetinin sağlanmasına yönelik hukuki boyutu koordine etmek, ı) Bakanlık ile diğer kurum ve kuruluşlar arasında yapılacak; veri aktarımı, veri doğrulaması, sistemler arası entegrasyon ve iş birliğinin hukuki çerçevesini belirlemek ve gerekli protokol süreçlerini yürütmek, i) Genel Müdürlük görev alanına giren konularda yapılan mevzuat teklifleri ile idari düzenlemeler (strateji, kılavuz, rehber vb.) hakkında hizmet birimlerinin görüşünü almak suretiyle görüş bildirmek, j) Genel Müdürlüğü ilgilendiren davalara ilişkin bilgi ve belgeleri; hizmet birimleri ile koordinasyonu sağlayarak Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğüne ve/veya yetkili mercilere intikal ettirmek, k) Uluslararası sağlık bilişimi standartlarının ülkemizde kullanımını açısından uygunluğunu değerlendirmek ve bu standartların sağlık sistemlerine entegrasyonu sürecinde Genel Müdürlük ile iç ve dış paydaşlar arasında iletişim ve koordinasyonu sağlamak, l) e-Devlet Kapısı (e-Devlet) üzerinden sunulacak Bakanlık hizmetlerini ilgili birimlerle belirlemek ve bu hizmetlere ilişkin işlemleri yürütmek, m) Genel Müdürlüğün görev alanına giren ve iletişim merkezlerinden (CİMER, SABİM, SBN vb.) gelen başvurular ile Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığından iletilen soru önergeleri ve bilgi edinme başvurularının cevaplandırılmasını sağlamak, n) Genel Müdürlükçe verilecek eğitimleri planlama, gerçekleştirme, sonuçlarını izleme ve değerlendirme çalışmalarını yürütmek, o) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Copyright © 2024 T.C. Sağlık Bakanlığı Tüm hakları saklıdır.