×
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI

SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

×

  • Kuruluşumuz
  • Genel Müdürlüğümüzün Görevleri
  • Genel Müdürümüz
  • Teşkilat Şeması
  • Genel Müdür Yardımcılarımız
  • Daire Başkanlarımız
  • Koordinatörlükler

  • İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
  • Sistem Yönetimi Daire Başkanlığı
  • Siber Güvenlik Daire Başkanlığı
  • Çağrı Hizmetleri ve İletişim Daire Başkanlığı
  • Varlık Yönetimi Bilişim Sistemleri Daire Başkanlığı
  • Standart ve Akreditasyon Daire Başkanlığı
  • Sağlık İstatistikleri Daire Başkanlığı
  • Halk Sağlığı Bilişimi Daire Başkanlığı
  • Yapay Zekâ ve Yenilikçi Teknolojiler Daire Başkanlığı
  • Telesağlık ve Uygulama Geliştirme Daire Başkanlığı

  • Yönergeler
  • Genelgeler
  • Yönetmelikler
İç Kontrol Sistemi

  • Sağlık İstatistikleri Yıllığı
  • Sağlık İstatistikleri Yıllığı Haber Bültenleri
  • Site Haritası
Atatürk
https://saglik.gov.tr

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI

SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Kuruluşumuz
    • Genel Müdürlüğümüzün Görevleri
    • Genel Müdürümüz
    • Teşkilat Şeması
    • Genel Müdür Yardımcılarımız
      • M. Şakir TOPRAK
    • Daire Başkanlarımız
    • Koordinatörlükler
      • İç Kontrol Koordinatörlüğü
      • Halkla İlişkiler Koordinatörlüğü
      • EKİP ve DYS Koordinatörlüğü
      • e-Nabız Koordinatörlüğü
      • Proje ve Finansman Koordinatörlüğü
      • Büyük Veri Uygulamaları ve Veri Yönetimi Koordinatörlüğü
  • Daire Başkanlıkları
    • Daire Başkanlıkları

      İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
      Sistem Yönetimi Daire Başkanlığı
      Siber Güvenlik Daire Başkanlığı
      Çağrı Hizmetleri ve İletişim Daire Başkanlığı
      Varlık Yönetimi Bilişim Sistemleri Daire Başkanlığı
      Standart ve Akreditasyon Daire Başkanlığı
      Sağlık İstatistikleri Daire Başkanlığı
      Halk Sağlığı Bilişimi Daire Başkanlığı
      Yapay Zekâ ve Yenilikçi Teknolojiler Daire Başkanlığı
      Telesağlık ve Uygulama Geliştirme Daire Başkanlığı
  • Mevzuat
  • İç Kontrol Sistemi
  • İstatistikler
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Entegre Kurumsal İşlem Platformu ...
Yazıyı Büyüt Yazıyı Varsayılan Yap Yazıyı Küçült
Yazdır

Öne Çıkanlar

  • MM Tarama Projemize “Kamu - Dijital Dönüşüm” kategorisinde ... 05 Mayıs 2025
  • Verimlilik ve Teknoloji Fuarı’ndaydık 07 Mayıs 2025
  • ISO/IEC 27001 Belgesi için 2024 Yılı Dış Denetim ... 17 Nisan 2025
  • HIMSS Eurasia 2024 Sağlık Bilişimi ve Teknolojileri ... 06 Aralık 2024
  • Aile Hekimliği Bilgi Sistemi Veri Modeli (VEM) ... 06 Aralık 2024

Entegre Kurumsal İşlem Platformu (EKİP)

  • X de paylaş
08 Ocak 2024

Entegre Kurumsal İşlem Platformu (EKİP) ile sağlık personelinin ve sağlık kuruluşlarının iş ve işlemleri uçtan uca elektronik ortama taşındı.

EKİP Nedir?
EKİP, Sağlık Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşların merkez ve taşra teşkilatındaki tüm istihdam yöntemlerindeki personelin; işe alım, atama, görevlendirme, nakil, yer değişikliği, özlük, terfi, kadro, disiplin, izin, rapor, maaş, ek ödeme (İl Sağlık Müdürlükleri), insan kaynakları planlama, diploma, eğitim ve sertifikasyon, emeklilik, sözleşme, sağlık personeli için hizmet puanı gibi süreçlerin işletildiği ve sağlık tesislerinin ruhsatlarının kayıt altına alınıp takip edildiği bir platformdur. Bu platformda Sağlık Bakanlığının tüm teşkilatı bünyesinde istihdam edilen personelin özlük bilgileri kayıt altına alınmakta ve kendine ait kayıtlar personel tarafından görüntülenebilmektedir. 
EKİP ile personel tüm iş ve işlemlerini çevrimiçi olarak yürütebilirken hem il ve hastane yöneticileri hem de bakanlık üst yönetimi için karar destek amacıyla güncel ve güvenilir raporlara ulaşılabilmektedir.
EKİP ile özel sağlık tesislerinin ruhsatlandırma süreci, hekim kadroları, çalışan hekim bilgileri, personel ayrılış-başlayış işlemleri, sağlık kuruluşu mahal listeleri, sağlık kuruluşu donanımları, denetim işlemleri, faaliyet izin belgeleri gibi tüm süreçlerin başvuru ve takip işlemleri elektronik ortamda kayıt altına alınıp takip edilmektedir. 
İnsan kaynakları yönetimi işlemleri ile özel sağlık tesisi işlemlerinin yürütüldüğü EKİP uygulamasına ekip.saglik.gov.tr adresinden giriş yapılabilmektedir.

EKİP Portal
EKİP Portal; EKİP sisteminde tutulan özlük verilerinin, personelin kendisi tarafından görüntülenmesini sağlayan bir uygulamadır. Kullanıcılara; özlük işlemlerini elektronik ortamda EKİP üzerinde yürütme imkanının yanında, kurum içi sosyal bir platform da sunulmaktadır. EKİP Portalin takvim paylaşımı, metin, fotoğraf ya da video halinde ileti paylaşımı, interaktif eğitim, konu bazlı grup oluşturma ve gruplar üzerinden etkinlik duyurusu yapma, anket oluşturma, mesaj gönderme, izin verildiği ölçüde kariyer bilgilerini çalışma arkadaşları ve/veya vatandaş ile paylaşma, sesli ve görüntülü görüşme gibi özelliklerle sosyal bir ağ olma niteliği de bulunmaktadır.

Uygulamaya ekipportal.saglik.gov.tr adresi üzerinden Sağlık Bakanlığı çalışanları ve Sağlık Bakanlığı tarafından diploması tescil edilmiş olan sağlık çalışanları girebilmektedir. Kullanıcılar bakanlığın kurumsal elektronik posta adresi (kullanıcı adı ve şifre), elektronik imza ve e-Devlet şifresi ile uygulamaya giriş yapılabilmektedir.

EKİP ile Gelen Yenilikler

Tüm sağlık personelinin ve sağlık kuruluşlarının iş ve işlemleri uçtan uca elektronik ortama taşındığı EKİP ile gelen bazı yenilikler ise şöyle;
-Bakanlık personeli yıllık izin talebi, emeklilik talebi, sertifikalı eğitim başvuru talebi gibi işlemleri elektronik ortamda yapabilmektedir.
-Bakanlığımızın yayınlamış olduğu kuralara başvuru, komisyon değerlendirme, itiraz etme, süreç takibi işlemleri fiziki evrak veya başvuru gerekmeksizin elektronik ortamda yapılabilmektedir.
-İnsan kaynağı yönetiminde yürütülen süreçler; başvuru aşamasından onay aşamasına kadar elektronik ortamda yürütülerek bürokrasi azaltılmaktadır.
-Personelin sisteme kaydedildiği andan itibaren tüm özlük işlemleri sistem üzerinden kesintisiz yürütülmektedir.
-Bakanlık teşkilatımızdaki tüm personel bulunduğu en alt birim bazında kayıt altına alınmaktadır.
-Süreçler her aşamasında takip edilebilmekte olup bu sayede dengeli iş dağılımı ve işgücü planlaması kolaylıkla yapılabilmektedir.
-Yapılan entegrasyonlar sayesinde sağlık personelinin hem lise hem de üniversite mezuniyetleri takip edilebilmekte olup sağlık insan gücü planlaması etkin bir şekilde yapılabilmektedir.
-Bakanlık üst düzey birim yöneticileri personel planlaması için gerekli olan güncel verilere ulaşabilmektedir.
-Özel sağlık tesisleri yaptığı başvurular ile ilgili süreçleri elektronik ortamda takip edebilmektedir.
-Özel sağlık tesisi açılış işlemleri için başvurular elektronik ortamda alınmaktadır.
-Entegrasyonlar sayesinde tesis sahiplerinden başvurular sırasında istenecek bazı bilgiler elektronik ortamda doğrulanarak kayıt altına alınmaktadır.
-Özel sağlık tesislerinde çalışan tüm sağlık personeli başlayış işlemleri başvuruları elektronik ortamda alınmaktadır.
-Özel sağlık tesislerine üretilen tüm değerli belgeler elektronik ortamda e-imzalı olarak üretilmektedir.

 

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI
SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Hızlı Menü
  • Kurumsal
  • Daire Başkanlıkları
  • Mevzuat
  • İç Kontrol Sistemi
  • İstatistikler
Kurumsal
  • Kuruluşumuz
  • Genel Müdürlüğümüzün Görevleri
  • Genel Müdürümüz
  • Teşkilat Şeması
  • Genel Müdür Yardımcılarımız
  • Daire Başkanlarımız
  • Koordinatörlükler
Hızlı Erişim
  • Elektronik Belge Yönetim Sistemi
  • Karar Destek Sistemleri
  • e-Kütüphane
  • e-Posta
  • e-Nabız
  • Bilgi Güvenliği
  • Bilgi Güvenliği Politikamız
  • e-Devlet

Üniversiteler Mahallesi Şehit Mehmet Bayraktar Caddesi No:3 Çankaya/Ankara +90 312 471 83 50-51-52-53-54

Copyright © 2025 T.C. Sağlık Bakanlığı Tüm hakları saklıdır.